HBM valt onder Stichting IRIS

De Haemstede-Barger Mavo (HBM) is onderdeel van IRIS, Stichting voor Christelijk Voortgezet Onderwijs. IRIS is een professionele, actieve stichting voor christelijk voortgezet onderwijs in de regio’s Haarlem, Haarlemmermeer en Amstelland-Meerlanden. De aangesloten scholen bij IRIS zijn:

• Eerste Christelijk Lyceum (Haarlem)
  • De HBM (Heemstede)
  • Herbert Vissers College (Nieuw-Vennep)
  • Kaj Munk College (Hoofddorp)
  • Katholieke Scholengemeenschap Hoofddorp (Hoofddorp)
  • RKSG Thamen (Uithoorn)
  • International School Haarlem (Haarlem)

Samen verzorgen deze zes scholen het onderwijs voor ruim 7000 leerlingen.

Het bestuur van IRIS

IRIS kent een eenhoofdig college van bestuur en een raad van toezicht. Het college van bestuur geeft leiding aan de organisatie en wordt daarbij ondersteund door een kleine staf. De schoolleiders vormen samen met de bestuurder het managementteam van IRIS. Het bestuursbureau is gevestigd in Heemstede.

Motiveren om te leren

Elke IRIS-school heeft een eigen identiteit en een uniek profiel. Op bestuursniveau bundelen zij gezamenlijk hun krachten. Veiligheid, invloed, aandacht en kwaliteit zijn leidende begrippen die ten grondslag liggen aan de ambities die IRIS voor de toekomst heeft geformuleerd. In haar toekomstvisie ‘Motiveren om te leren’ vormen Motivatie om te leren, de Organisatie van het onderwijs, Kansengelijkheid, Leiderschap de onderwerpen waar IRIS en haar scholen zich de komende jaren op zullen gaan richten.

IRIS en haar scholen staan open naar de omgeving en stimuleert de betrokkenheid van leerlingen, ouders en andere belanghebbenden.

Klik hier voor de videoanimatie Motivatie om te leren.

Visie van IRIS

Leerlingen en docenten worden steeds meer partner in wat ze leren en hoe ze dat doen om zo niet alleen het beste in zichzelf, maar ook in elkaar naar boven te halen. IRIS staat voor het ‘Leren van morgen’.

Meer informatie over IRIS is te vinden op www.stichtingiris.nl.

Logo-Stichting-IRIS-scholengemeenschap-christelijk-onderwijs-HBM-Haemstede-Barger
Wist je dat…

…een schooldag nooit langer duurt dan tot 15.45 uur. Dan is het 9e lesuur afgelopen!